Kraamkamer

In de kraamkamer staan het prikkelen van de fantasie en innoveren centraal. Om dit te bevorderen organiseert Stichting KIEN vanuit de kraamkamer diverse rondetafelgesprekken. KIEN brengt hierbij verschillende partijen samen in gesprek. Tijdens deze gesprekken komen door kennisdeling de meest creatieve brainwaves en innovatieve ideeën tot leven. Deze ideeën en concepten worden regelmatig omgezet in pilots. Het is in eerste instantie niet zeker of deze ook zullen slagen, maar het alleen al proberen en in werking zetten, valt wat ons betreft ook onder innovatie.

Van idee tot uitvoering

Een geslaagd voorbeeld van een idee uit de kraamkamer dat is uitgevoerd, is dat van ‘Energiebesparing in de papierindustrie’. In de kraamkamer zijn verschillende rondetafelgesprekken gevoerd over de mogelijkheden van het besparen van energie in de papierindustrie. Uit deze rondetafelsessie zijn verschillende ideeën voortgekomen om het energieverbruik en de CO2-uitstoot te verminderen. Enkele van deze ideeën worden momenteel onder het thema 0-energie worden uitgevoerd.