Led

De markt van verlichting is sterk in beweging. Nieuwe toepassingen, zoals LED en dynamische verlichting bestormen de markt. Van de e-installateur wordt verwacht dat hij daarin meegaat en van al deze nieuwe ontwikkelingen, technieken en bijbehorende producten op de hoogte is.

Innovatiereis Verlichting

Om te kunnen bijbenen met al deze ontwikkelingen, is kennisuitwisseling cruciaal. Daarom hebben e-installateurs, lichtadviseurs en lichtfabrikanten onder leiding van Stichting KIEN, de handen ineen geslagen. Zij hebben samen de Innovatiereis Verlichting ontwikkeld. Binnen deze reis staan het uitwisselen en het op peil houden van kennis centraal.

Onderzoek

Om kennisuitwisseling te faciliteren, voert KIEN verschillende onderzoeken uit op het gebied van dynamische verlichting, LED verlichting, lichtpresentaties en verlichtingsinstallaties. De opgedane kennis wordt vervolgens met de branche gedeeld. Deze kennis is o.a. terug te vinden op de website van Stichting KIEN onder de sub pagina’s downloads en boeken.  De ondervindingen worden hier in de vorm van e-books, folders, presentaties en rapporten behapbaar gepresenteerd.

Lichtevent

Daarnaast organiseerde KIEN afgelopen jaar samen met de Nederlandse Stichting voor Verlichtingskunde (NSVV) en Uneto-VNI deLED Expo, een vakbeurs voor de led-verlichtingsbranche. Deze beurs biedt een helder overzicht van het huidige assortiment, de actuele ontwikkelingen en de brede toepassingsmogelijkheden binnen de verlichtingsbranche.